chat met een medewerker
chat met een medewerker
Desseyn Kristof

te veel telefoons? tijd voor slimme leads!

Een herkenbaar probleem bij veel leasingbedrijven: de telefoon staat roodgloeiend. Klanten bellen massaal om offertes aan te vragen, wagens op te volgen of hun dossier te bespreken. Klinkt als goed nieuws? Niet helemaal.

Want door die overbelasting:

  • Gaat het overzicht verloren.
  • Komen leads niet altijd bij de juiste persoon terecht.
  • Moeten klanten vaak wachten of meerdere keren bellen.
  • En belangrijker nog: het team geraakt overwerkt.
Schermafbeelding 2025 06 11 161716

het doel? Leads efficiënter aanpakken en klanten sneller helpen, zonder de druk op het team nog groter te maken.

Om dat waar te maken, ontwikkelde het R&D-team van Hanssens Beyond Telecom een oplossing op maat. Geen theoretisch verhaal, wel een hands-on aanpak waarbij bestaande tools slim aan elkaar gekoppeld worden: telefonie, chatbot en HubSpot werken nu samen als één geheel.

hoe het werkt?

  1. De chatbot op de website

    Klanten kunnen 24/7 hun vraag stellen via de chatbot. Ze laten hun naam, telefoonnummer en vraag achter. De info komt automatisch in HubSpot terecht.

  2. Herkenning bij een volgend telefoontje

    Belt diezelfde klant daarna naar het leasingbedrijf? Dan herkent het telefoniesysteem het nummer en koppelt dat aan het HubSpot-profiel. Resultaat: de klant komt automatisch terecht bij de juiste dossierbeheerder, zonder omweg of wachttijd.

  3. Nog geen gegevens achtergelaten? Geen probleem.

    Klanten die voor de eerste keer bellen zonder iets via de website in te vullen, krijgen een vriendelijke boodschap. Daarin leggen we uit dat ze later teruggebeld zullen worden op het nummer waarmee ze bellen. Zo vermijden we lange wachttijden én onnodige frustraties.

de voordelen op een rijtje

  • Snellere leadopvolging: je team ziet meteen wie belt en waarvoor.
  • Minder druk op het onthaal: klanten kunnen ook digitaal geholpen worden.
  • Prioriteit voor gekende contacten: warme leads worden sneller behandeld.
  • Meer tevreden klanten: niemand moet eindeloos in de wacht hangen.
  • Alles centraal in HubSpot: alle communicatie wordt netjes gelogd.
Hanssens Telecom SF 2024 0708

slimme technologie, door Hanssens ontwikkeld

Deze oplossing werd technisch mogelijk gemaakt door het R&D-team van Hanssens Beyond Telecom. Zij zorgden voor een naadloze integratie van het telefoniesysteem met de chatbot en HubSpot. Geen plug-and-play standaardpakket, maar een doordachte oplossing die écht werkt in de praktijk van een drukke leasingomgeving.

heb jij een communicatievraag waar we onze tanden in mogen zetten?

Naam
Privacy 
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

bespreek alle mogelijkheden met een van onze experten.