Een herkenbaar probleem bij veel leasingbedrijven: de telefoon staat roodgloeiend. Klanten bellen massaal om offertes aan te vragen, wagens op te volgen of hun dossier te bespreken. Klinkt als goed nieuws? Niet helemaal.
Want door die overbelasting:
Om dat waar te maken, ontwikkelde het R&D-team van Hanssens Beyond Telecom een oplossing op maat. Geen theoretisch verhaal, wel een hands-on aanpak waarbij bestaande tools slim aan elkaar gekoppeld worden: telefonie, chatbot en HubSpot werken nu samen als één geheel.
De chatbot op de website
Klanten kunnen 24/7 hun vraag stellen via de chatbot. Ze laten hun naam, telefoonnummer en vraag achter. De info komt automatisch in HubSpot terecht.
Herkenning bij een volgend telefoontje
Belt diezelfde klant daarna naar het leasingbedrijf? Dan herkent het telefoniesysteem het nummer en koppelt dat aan het HubSpot-profiel. Resultaat: de klant komt automatisch terecht bij de juiste dossierbeheerder, zonder omweg of wachttijd.
Nog geen gegevens achtergelaten? Geen probleem.
Klanten die voor de eerste keer bellen zonder iets via de website in te vullen, krijgen een vriendelijke boodschap. Daarin leggen we uit dat ze later teruggebeld zullen worden op het nummer waarmee ze bellen. Zo vermijden we lange wachttijden én onnodige frustraties.
Deze oplossing werd technisch mogelijk gemaakt door het R&D-team van Hanssens Beyond Telecom. Zij zorgden voor een naadloze integratie van het telefoniesysteem met de chatbot en HubSpot. Geen plug-and-play standaardpakket, maar een doordachte oplossing die écht werkt in de praktijk van een drukke leasingomgeving.