chat met een medewerker
chat met een medewerker
Desseyn Kristof

opleidingen op maat & user adoption

Medewerkers spelen een cruciale rol in het succes van nieuwe communicatietools. Toch stuiten vernieuwingen vaak op weerstand. Daarom begeleiden we bij Hanssens Beyond Telecom bedrijven en organisaties bij deze transitie.

Met maatgerichte opleidingen en uitgebreide User Adoption-trajecten helpen we teams niet alleen de voordelen van hun nieuwe tools in te zien, maar leren we hen er ook efficiënt mee werken. Zo zorgen we ervoor dat de verandering blijvend is en medewerkers niet terugvallen op oude gewoontes.

Hanssens Telecom SF 2024 0432

wij begeleiden organisaties in hun nieuwe manier van werken: helder, praktijkgericht en op maat

  • begrijpbare opleidingen: Wij maken complexe technologieën toegankelijk met duidelijke en praktijkgerichte trainingen. Zo zorgen we ervoor dat iedereen binnen de organisatie vlot mee is.
  • maximaliseren van technologisch gebruik: We helpen organisaties om communicatietools optimaal te benutten. Onze trainingen vergroten niet alleen het begrip, maar versterken ook de praktische vaardigheden. Zo halen medewerkers het maximale uit hun tools en rendeert de investering optimaal.
  • succesvolle gebruikersacceptatie: Nieuwe technologieën zijn pas waardevol als medewerkers ze ook écht gebruiken. Ons User Adoption-traject focust op het creëren van bewustzijn, het verlagen van weerstand en het stimuleren van langdurig gebruik.
  • opleidingen op maat: Elke organisatie is uniek. Daarom stemmen we onze trainingen af op specifieke behoeften, zodat medewerkers leren op een manier die het best bij hen past.

waarom kiezen voor Hanssens Education?

Het Hanssens Education team is een volwaardige afdeling binnen Hanssens. Organisaties, bedrijven en lokale overheden kiezen hiervoor omwille van:

  • ontzorging – geen extra belasting van eigen middelen of diensten.
  • praktijkgericht – geen theoretische handleidingen maar direct toepasbare kennis en hands-on ervaring.
  • ervaren trainers – onze experts delen hun persoonlijke inzichten en best practices.
  • flexibele leertrajecten – opleidingen op maat, zowel online, fysiek als hybride.

voor elke uitdaging een gepaste begeleiding

Afhankelijk van de impact op je organisatie of het niveau van de medewerkers: we kunnen in iedere situatie een gepaste begeleiding voorstellen:

  • Basisopleiding – perfect voor organisaties die voldoende hebben met de basics
  • Advanced trainingen – sessies op maat, rekening houdende met de vastgelegde governance
  • Praktische workshops – hands-on sessies waarbij de medewerkers al direct kunnen uittesten
  • Maatwerkopleidingen – afgestemd op de specifieke noden van jouw bedrijf
  • User Adoption / Change management traject - waarbij we van ver voor de implementatie medewerkers begeleiden volgens het ADKAR principe
Hanssens Nov 2021 Decostere 18

classroom trainingen

Wil jij je communicatie skills naar een hoger niveau tillen? We organiseren op regelmatige tijdstippen inhouse classroom trainingen voor professionele users die nood hebben aan een opfrissing of willen kennis maken met nieuwe tools. Schrijf je direct in voor een van onze trainingen. Ben je nog geen klant? Geen probleem, iedereen is welkom.

topics

bellen met Microsoft Teams

omschrijving

Steeds meer bedrijven en organisaties stappen af van de klassieke telefooncentrale met vaste toestellen en kiezen voor meer gebruiksvriendelijke en flexibile oplossingen. Ook Microsoft Teams kan ingezet worden als een volwaardig telefoniesysteem voor je organisatie. Microsoft Teams is een werkplek voor chats, video meetings, het sharen van documenten én ook telefonie. Met Teams kan je dus  bellen naar externe nummers én kan je gebruik maken van alle functies die je van een traditionele telefooncentrale gewoon bent.

objectieven

Na deze opleiding kan je bellen met Microsoft Teams en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams of die starten met Teams Calling.

inhoud

Inleiding tot Microsoft Teams Calling
Hoe een oproep starten
Hoe een oproep beantwoorden
Functies tijdens een gesprek (doorschakelen, in wacht zetten ...)
Call Queues
Voicemail
Instellingen rond beantwoorden van oproepen: bij afwezigheid, niet opnemen...
Statussen in Teams en impact op telefonie
Teams Mobile app

ROGER365 Attendant Console voor MS Teams

omschrijving

ROGER365.io maakt van Microsoft Teams de centrale communicatie hub in jouw organisatie. De Attendant Console-interface zorgt er voor dat het doorverbinden van inkomende gesprekken naar collega's efficiënt en snel kan gebeuren.

objectieven

Na deze opleiding kan je als onthaal- of dienstmedewerker aan de slag met ROGER365 en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams in combinatie met ROGER365

inhoud

  • Inleiding Roger365
  • Overzicht attendant console en functionaliteiten
  • Een oproep beantwoorden
  • Mogelijkheden rond doorverbinden
  • Wrap-up time
  • Kalender raadplegen van collega's
  • Call back mails naar collega's
  • Supervisor module
  • Reporting module

Luware Attendant Console

omschrijving

Luware Attendant Routing is een onthaalapplicatie in Microsoft Teams. Onthaalmedewerkers zijn vaak het eerste aanspreekpunt en zetten de toon voor een aangename klantbeleving. Met Luware Attendant Console kan je eenvoudig doorverbinden met één klik, wachtrijen beheren, de presence van collega's raadplegen, zoeken in agenda's... en dat allemaal via een handig dashboard.

objectieven

Na deze opleiding kan je overweg met Luware Attendant Console en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Onthaalmedewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams of die starten met Teams Calling en Luware Attendant Console gebruiken voor het onthaal.

inhoud

  • Wat is Luware Attendant Console
  • Overzicht onthaalconsole en functionaliteiten
  • Een oproep beantwoorden
  • Mogelijkheden rond doorverbinden
    • Veilig/blind doorverbinden
    • Consulteren en doorverbinden
  • Varia
    • Kalender collega's raadplegen
    • Call back mail versturen
  • ...

Mitel MiCollab

omschrijving

Met Micollab communiceer je wanneer, waar en hoe je wil. Deze applicatie voor je desktop en/of smartphone bevat onder andere geïntegreerde spraak-, chat-, bereikbaarheids- en beschikbaarheidsfunctionaliteiten die zorgen voor een naadloze communicatie met je collega’s.

objectieven

Na deze opleiding kan je bellen met Mitel Micollab en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met MiCollab of die starten met MiCollab.

inhoud

  • Inleiding tot Micollab
  • Wat is een softphone en wat zijn de voordelen
  • Statussen? Uniform of op maat van de gebruiker
  • Oproepen via Micollab
  • Functies tijdens het gesprek (doorschakelen, in wacht, conferentie, ...)
  • Contactpersonen (Notify, sync server)
  • Geschiedenis
  • Instellingen: kalender integratie, Schema's, Sneltoetsen, ...
  • EHDU

Hanssens Beyond Cloud

omschrijving

Hanssens Beyond Cloud is een cloudtelefonie oplossing van Hanssens Beyond Telceom. Met HBC communiceer je wanneer, waar en hoe je wil. Deze applicatie voor je desktop en/of smartphone bevat onder andere geïntegreerde spraak-, chat-, bereikbaarheids- en beschikbaarheidsfunctionaliteiten die zorgen voor een naadloze communicatie met je collega’s.

objectieven

Na deze opleiding kan je bellen met Hanssens Beyond Cloud en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Hanssens Beyond Cloud of die starten met Hanssens Beyond Cloud .

inhoud

  • Inleiding tot Hanssens Beyond Cloud
  • Desktop app
  • Call controls
  • Statussen
  • Call queues
  • Historiek
  • Contacten
  • Chat
  • Vergaderen
  • Instellingen
  • Vaste toestellen
  • Q&A

praktische info

locatie & tijdstip

  • Hof ter Weze 4, 8800 Roeselare
  • start: 9u00
  • einde: 12u00

prijzen & deelnemers

  • GRATIS voor klanten met een SLA
  • 195 EUR per professional (geen KMO portefeuille)
  • max. 16 deelnemers per sessie (max. 2 per organisatie)

inbegrepen

  • lesmateriaal
  • ontbijt & pauze
  • een prachtig uitzicht op de skyline van Roeselare

schrijf je in voor een classroom training

Naam
Ik heb een SLA contract bij Hanssens 
Keuze classroom training
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Vandelanotte Logo
Easykit logo Logo
Vlerick Logo
Sint gillies waas Logo
Lokeren 300x169 Logo
Logo vanheede Logo
AZ LOGO PNG Logo
Vyncke Logo
LVD Logo svg Logo
Sioen Logo
Sint laureins Logo
Aalter Logo
Sint gillies waas Logo
EVERGEM logo Logo
Erpe mere Logo
Wingene Logo
Gistel Logo
D Arta logo Logo
Vma Logo
Small Vlerick logo coloured square aquablue yellow Logo
Renson Logo
Stad Roeselare Logo
Knokke Logo
Motena Logo
Fluvius Logo
Galoo Logo
Van marcke Logo
Wit gele kruis oost vlaanderen Logo
Ardo Logo
“We hebben samen met Hanssens opleidingen georganiseerd voor alle collega's, toch een kritische succesfactor in het project. Aan het beperkte aantal vragen dat we via onze service desk binnenkrijgen, merken we dat de gebruikersadoptie groot is. De collega's vinden hun weg, en op die manier hebben we opnieuw een mooie stap gezet in onze geïntegreerde 'Modern Workplace'”
Ann Dhaenens, Team Lead Applications, Projects and Processes bij Vlerick
Small Vlerick logo coloured square aquablue yellow
“De schrik om afstand te doen van het vaste toestel en te bellen met een softphone was snel weg. Hanssens verzorgde tijdens de implementatie de nodige opleiding voor onze medewerkers. We hebben deze training ook opgenomen zodat we toekomstige nieuwe medewerkers snel aan de slag kunnen helpen.”
Sandy Vermeersch, ICT verantwoordelijke bij Stad Gistel
Gistel
“Het Education team verzorgde de opleiding van de eindgebruikers: “Dit was meer dan geslaagd. Zo worden de opnames van deze user adatoption trainingen gebruikt om nieuwe collega’s op te leiden. Dankzij de opleiding kunnen ze gerichte vragen stellen, gebruiken ze de tool volledig met alle functionaliteiten en halen we het uiterste uit onze investering.”
Jørgen Trauwaen, group IT-director bij d’Arta
D Arta logo
“Onbekend is onbemind en botst altijd op weerstand. Daarom stelde Hanssens voor om onze medewerkers via onlinetrainingen snel aan de slag te helpen. Dat we geen enkel ticket mochten ontvangen betekent dat de collega’s er meteen mee weg waren. Je kan dus gerust zeggen dat de end user training potentiële issues en weerstand heeft voorkomen.”
Ischke De Haan, Senior System Administrator bij VMA
Vma

duwtje nodig? deze klanten gingen je voor.