chat met een medewerker
chat met een medewerker
Desseyn Kristof

stabiel draadloos noodoproepsysteem helpt begeleiders in crisissituaties

Hanssens ontwikkelde een telecomoplossing waarbij begeleiders bij een noodsituatie heel snel met hun collega's in contact kunnen komen. Het Psychiatrisch Centrum O.L.V. van Vrede Menen biedt voor volwassen en ouderen deskundige en specialistische behandeling aan voor elk psychisch of psychiatrisch probleem. PCM telt ongeveer 300 werknemers, overdag komen er ongeveer 200 patiënten, waarvan er 140 ook slapen. In het kader van veiligheid rond agressie-incidenten en crisissituaties is heel belangrijk om een goed maar vooral betrouwbaar telefonie en noodoproepsysteem te hebben.

'Conference bridge' bij noodsituaties

Wanneer een medewerker van PCM zich in een noodsituatie bevindt, kan die persoon een noodknop indrukken op zijn SIP-DECT handset. Door op die knop te drukken wordt er automatisch een mechanisme in werking gezet waarbij een groep personen wordt opgebeld die direct in conferentie staan met de persoon in nood. Het DECT-toestel van de persoon in nood wordt in handsfree modus gezet.

“Bij ons in het ziekenhuis is dit noodoproepsysteem zeer belangrijk, omdat we dat toch vaak nodig hebben en dat we het ook heel snel gebruiken om in situaties waarin we ons niet veilig voelen ook andere mensen te roepen om ondersteuning te bieden.”
Elly Vervaeke, Hoofdverpleegkundige bij Psychiatrisch Centrum Menen
Pcm
Schermafbeelding 2020 01 23 om 10 29 22

Koppeling tussen SIP-DECT en alarmserver

Het SIP-DECT systeem is gekoppeld met de alarmserver van PCM. Deze alarmserver is op zijn beurt gekoppeld met het Televic kameromroepsysteem, NIRA, de brandcentrale en het gebouwbeheersysteem. Door deze verschillende koppelingen kan er bij een alarm een bericht gegeneerd en verstuurd worden naar de SIP-DECT handsets. Personen kunnen deze berichten lezen, horen en zelfs zien aan de hand van specifieke kleuren. Elk kleur betekent een ander soort alarm.

Pcm serge deboever
“De oplossing van Hanssens is een betrouwbaar systeem: de kwaliteit van de telefonie is uiterst goed en we hebben ook geen interferenties meer met andere systemen. We zijn eigenlijk heel opgelucht. Na jarenlange problemen met telefonie-en alarmsystemen, voel ik bij het personeel, maar ook bij bijvoorbeeld onze externe klanten en familie, dat er tevredenheid heerst.”
Serge Deboever, Algemeen Directeur bij Psychiatrisch Centrum Menen
Pcm

over Psychiatrisch Centrum O.L.V. van Vrede Menen

  • ontstaan in 1690
  • biedt voor volwassen en ouderen deskundige en specialistische behandeling aan voor elk psychisch of psychiatrisch probleem
  • ongeveer 300 medewerkes
  • ongeveer 200 patiënten
2467

de beste reclame? meer dan 1000 tevreden klanten. word jij de volgende?