De Firma Warnez is gespecialiseerd in het telen, wassen, uitlezen en verpakken van aardappelen voor hoofdzakelijk de Belgische retail en foodservice zoals Lidl, Carrefour, Delhaize en Colruyt. Na een jarenlange problematiek rond mobiele bereikbaarheid koos Warnez voor een SIP-DECT oplossing van Mitel.
Arthur Warnez maakt deel uit van de 3e generatie binnen het familiebedrijf. Sinds een 5-tal jaar is hij verantwoordelijk voor onder andere IT. 2014 was een transitiejaar en zowat het ganse bedrijf werd heruitgevonden. Ook op vlak van communicatie ging Warnez op zoek naar de nieuwste technologieën en kozen ze uiteindelijk voor GSM’s als draadloos communicatiesysteem.
Arthur licht toe: “Al snel botsten we op de problematiek rond bereikbaarheid. Extra indoor coverage bracht geen soelaas”. Ondanks de grote investering, moest Warnez al na enkele jaren op zoek naar een nieuw alternatief. “Na het mislukt gsm-verhaal kozen we voor voice-over-wifi via smartphone. Ook dit werd een lijdensweg. Daarna experimenteerden we er op los met WhatsApp en Teams Calling. Maar voor productieomgevingen werkte dit gewoonweg niet.”
Warnez moest en zou een duurzaam en betrouwbaar communicatiesysteem vinden en kwam uiteindelijk terecht bij Hanssens.
De uiteindelijke oplossing bestaat uit een Mitel MiVoice Office communicatiesysteem met DECT als draadloze technologie. DECT is een klassiek systeem waarbij voice over een gescheiden netwerk verloopt waardoor het telefonieverkeer uiterste betrouwbaar verloopt. Bovendien is dit dé tool voor productieomgevingen. Er zijn een 30-tal SIP-DECT zenders die ongeveer 43.000m2 dekken. Zowel voor de productie- als de kantoormedewerkers. Het onthaal is voorzien van een vast toestel.