chat met een medewerker
chat met een medewerker
Desseyn Kristof

draadloos én stabiel bellen dankzij DECT

De Firma Warnez is gespecialiseerd in het telen, wassen, uitlezen en verpakken van aardappelen voor hoofdzakelijk de Belgische retail en foodservice zoals Lidl, Carrefour, Delhaize en Colruyt. Na een jarenlange problematiek rond mobiele bereikbaarheid koos Warnez voor een SIP-DECT oplossing van Mitel.

18279003 1302376933171536 1281697509848965284 o

lijdensweg met gsm en voice-over-wifi

Arthur Warnez maakt deel uit van de 3e generatie binnen het familiebedrijf. Sinds een 5-tal jaar is hij verantwoordelijk voor onder andere IT. 2014 was een transitiejaar en zowat het ganse bedrijf werd heruitgevonden. Ook op vlak van communicatie ging Warnez op zoek naar de nieuwste technologieën en kozen ze uiteindelijk voor GSM’s als draadloos communicatiesysteem.

Arthur licht toe: “Al snel botsten we op de problematiek rond bereikbaarheid. Extra indoor coverage bracht geen soelaas”. Ondanks de grote investering, moest Warnez al na enkele jaren op zoek naar een nieuw alternatief. “Na het mislukt gsm-verhaal kozen we voor voice-over-wifi via smartphone. Ook dit werd een lijdensweg. Daarna experimenteerden we er op los met WhatsApp en Teams Calling. Maar voor productieomgevingen werkte dit gewoonweg niet.”

Warnez moest en zou een duurzaam en betrouwbaar communicatiesysteem vinden en kwam uiteindelijk terecht bij Hanssens.

“De business consultant van Hanssens adviseerde ons DECT als draadloze communicatietechnologie. De gesprekken verliepen aangenaam, met kennis van zaken. Er werd geluisterd en meegedacht met ons. Het gevoel zat gewoonweg goed. Het voorstel zat prijs-kwaliteit in de lijn der verwachtingen. Ook de installatie en de samenwerking met de projectleider verliepen vlot.”
Arthur Warnez, HSE-Officer & IT-coördinator bij Warnez Potatoes
Warnez

stabiliteit van DECT

De uiteindelijke oplossing bestaat uit een Mitel MiVoice Office communicatiesysteem met DECT als draadloze technologie. DECT is een klassiek systeem waarbij voice over een gescheiden netwerk verloopt waardoor het telefonieverkeer uiterste betrouwbaar verloopt. Bovendien is dit dé tool voor productieomgevingen. Er zijn een 30-tal SIP-DECT zenders die ongeveer 43.000m2 dekken. Zowel voor de productie- als de kantoormedewerkers. Het onthaal is voorzien van een vast toestel.

Foto aardappelen 2
Foto aardappelen
“DECT is misschien een traditioneel systeem, maar het werkt gewoon. De oplossing is stabiel, is eenvoudig in gebruik voor iedereen en – last but not least - we zijn overal bereikbaar. En daar draait het uiteindelijk om.”
Arthur Warnez, HSE-Officer & IT-coördinator
Warnez

over Warnez Potatoes

  • familiebedrijf opgericht in 1951
  • telen, wassen, uitlezen en verpakken van aardappelen voor oa. Lidl Carrefour, Delhaize en Colruyt
  • knowhow op vlak van variëteiten, bewaring, kwaliteitssystemen, efficiënte productieflows en duurzaam ondernemen
  • ook actief in Nederland, Frankrijk en Duitsland.
  • telt ongeveer 65 medewerkers, maakt een jaaromzet van 25 miljoen euro
Warnez bedrijf lucht 722

de beste reclame? meer dan 1000 tevreden klanten. word jij de volgende?